Malin Lidgren

Dukat för fyra

Kategori: Hemma hos oss

Ikväll kommer Erik och Angelicka över på middag, så jag bjuder på det jag kan laga. Köttfärslimpa med brunsås och hemma-gjord klyftpotatis och till efterrätt vanlij pannacotta med varma blåbär och hallon. Det känns så länge sen jag åt riktig mat, har blivit för mycket bröd här hemma de senaste dagarna pga hur jag har mått.
Sen tidigare idag kom Sanna, Rikard och Bellan över lite spontant. De hade med sig julmust och en bullängd som satt väldigt fint i magen. Så tack för fikat kära vänner!
Och att inte glömma sen ikväll kommer mina föräldrar hem från Egypten, så som jag har längtat efter dom.
Med andra ord, VILKEN SUPER FREDAG!
Några saker som inte är mitt starka område när det gäller fantasi eller heminredning så är det att duka och bädda sängen. Det tycks aldrig blir bra. Det kan vara så att jag aldrig riktigt gjort de varken hemma eller sen jag flyttat så  jag måste öva,öva och öva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: