Malin Lidgren

Terror-porten gör mig förbaskat frustrerad

Kategori: Hemma hos oss

Idag fick vi ÄNTLIGEN vår nya dörr, det är så i vår nya lägenhet här på veckovägen så är det väldigt och då menar jag väldigt lyhört. Idag tex hörde jag och Emelie hur de ringde på hemtelefonen hemma hos en granne, man kunde nästan tro att de kom innefrån oss.

Men hur som helst, grabbarna anländer och de sätter igång, men inom 5 minuter har granne 1 kommit ut (självklart Rut, vem annars?) och lagt sig i och påstår att de inte får ha sina verktyg i porthuset, jag förklarar läget och hon försvinner in. De går ca 5 minuter till, då kommer en annan granne från lägenheten där uppe och frågar vad vi håller på med? (än så länge har inte ens grabbarna börjat borra eller gjort något som låter i stort sett) Jag talar om att vi håller på att skaffa en säkerhets dörr. Då får jag till svar; Måste ni göra de nu? mitt barn ska sova.
Men herre gu människa tänker jag då, det är mitt i veckan kl är 14:00 på eftermiddagen och vi har all rätt att låta detta ske nu. Visst att de är dålig tajming men grabbarna har väl fler dörrar att sätta upp den här dagen och jag kan ju inte behöva be de komma en annan dag pga detta?
I samma stund kommer grann tant 1 ut igen och påstår att hon är döende och att vår renovering i sommar har nästan tagit kål på henne och att hon i självaverket tycker de räcker med att BARA måla om. Men att sätta upp nytt kök är i överkant, (dessa lägenheter är från 60-talet och de har aldrig blivit bytt.) Sen innan hon stänger dörrn tittar hon på mig och sätter huvudet på sne och säger: Jag kanske kan få någon form av kompensation för den här jobbiga tiden... jag blir lite tagen och vet inte riktigt vad jag ska svara så jag ler och hon stänger dörrn.
Jag blir galen att man ska behöva stå för svars för jävla skitsaker och be om ursäkt för att tiden inte passar dom eller att hon är gammal: Så förlåt att vi köpte den här lägenheten och gjorde den till något bättre.
Oljud är jobbigt det vet jag och det är jätte synd att de behövt lida. Men vi skaffar den här dörren för att grann tant 1 skriker dagarna i enda i den här porten på hennes anstälda som lagar hennes mat, tvättar hennes kläder och säkert även henne. Hon är den elakaste männskan i världen, varenda dag är det en ny person som gör fel och då skriken hon halsen av sig. Jag tänker ALDRIG bjuda henne på något, hon om någon förtjänar inte de. Hon har till och med öppnat dörren här hemma hos oss och skrikit, de är pga av henne vi köper världens dyraste dörr så vi kan vara säkra!
Jag tänker lägga en lapp i brevinkastet hennes, där de står; Du är världens elakaste, tänk på det!



Före bild:
Efter:



HEJ DÅ RUT OCH DINA HÅRDA ORD!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Jag vet att man inte får säga såhär men fan att renoveringen inte tog kål på henne.. hennes kompensation kan bli att tvångsflytta in på något psykhem.

    2011-09-02 | 08:45:00
    Bloggadress: http://littlemissvixen.devote.se
  • me säger:

    Haha om jag ska erkänna så har jag några såna tankar jag med =D Hon är bara en hjärtlös rasist=(

    2011-09-02 | 11:13:41
  • Josephine säger:

    ÄNTLIGEN BLOGGAR DU MALIN!!! :-D och usch för jobbiga grannar, vet PRECIS hur det är.. Vi måste ses snart! Kram på dig!!!

    2011-09-02 | 21:17:24
    Bloggadress: http://Ribbing.spotlife.se/
  • Sara säger:

    rut har nog inte legat på länge. vem som helst kan ju bli bitter och djävulsk för mindre.. ;)

    2011-09-05 | 16:11:55
  • Nickan säger:

    Haha det där med lappen måste du ju göra ;) knastant. vad skönt med ny dörr, hatar dom där dom har på veckovägen hur tunna som helst..! Puss Nicole

    2011-09-14 | 13:21:49

Kommentera inlägget här: