Malin Lidgren

julstök

Kategori: Hemma hos oss

Som nämnt tidigare började jag plocka fram julpytet. Det känns inte riktigt juligt än här hemma då jag har alldeles för lite pynt och granen inte står på plats ännu. Granen kommer upp första advent tillsammans med en ny grillad skinka från ugnen och ett gäng kolor och knäck, det är vad jag hoppas på i alla fall. 
 
Köket ser inte så annorlunda ut. Bytte lite tabletter och blommorna i krukorna är nu mera rosa julstjärnor som jag hoppas överlever. (Som jag förstått är det väldigt viktigt att de inte utsätts för vinddrag och om de skulle få gula blad får dessa absolut inte plockas bort, då kommer de restserande gå samma väg).
Det fattas en ljustacke mitt emellan krukorna men vill så gärna ha en vit, mina är bara svarta. Funderar på att spraya en av dom.
Close up, min älskade nissa,
önskade att jag hade tomtenissen också. Köpta förra året.
Anventsljusstaken är från förra året även den, därav de redan brända ljusen.
Köpte med mig två blommor hem från plantagen som jag stoppade i korgen tillsammans med grönmossa och silver kottar.
Jag älskar den här gröna. Växten kallas för flygande plättar.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: