Malin Lidgren

Loppis-fynd...IGEN

Kategori: Hemma hos oss

Igår tog jag med mig Emlan, Nickan och Izabella till komethallens loppis som är igång på söndagar. Det var vår första gång dit, att vi hitta en p-plats var bara ren tur. Väl där inne var det fullproppat med prutande, knuffandes och shopping galna människor. Utbudet var mestadels kläder och leksaker men lite annat oxå. När jag går på loppis är det vackra prylar och rätt meningslösa saker som lockar mest men jag gjorde två fynd där inne för en 20 var. Strax efter följde vi en annan loppis-skylt som tog oss till skälby där det var ett gäng damer som höll hus. Det var inte allt för stort men med saker i min smak. Ett halvt bord på två ben att dö för, en liten gammeldags kälke (tänk att ha ute att ställa en kruka på), föremål i plåt och fruktlådor i olika storlekar. Lite smått och gott med andra ord. Här nere kan du se mina fynd, allt blev mitt för 270 kr varav en pryl kostade 100 kr bara den, så förstå så billigt! En del saker ska självklart målas eller sprayas i ingen mindre färg än vitt, haha vad annars.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: