Malin Lidgren

Dokumenterar

Kategori: Jamie, 1 år

Igår var första dagen på förskolan och under en timme fick de hålla låda. Jamie pekades snabbt ut till att vara den vildaste, mest högljudda, tryggaste, mest nyfikna barnet där av de som skolas in. Innan sommaren skulle jag väl aldrig i mitt liv tro att han skulle vara allt jag skrev ovan. Men som man själv lärt sig tidigare i livet kan en sommar eller ett långt lov göra mycket med ens personliga utveckling. En annan sak att nämna är att han är äldre än de andra barnen, självklart kan det vara en avgörande faktor. Samtidigt har det fysiska alltid legat lite i hans natur medan pratet med riktiga ord kommit i skymundan. Idag fick vi spendera tre timmar på plats var av halva tiden var han frustrerad, hungrig och trött. Ingen napp fick han heller ha. Det är svårt att få allas rutiner att klaffa när man är under samma tak. På förskolan är det tålamod och anpassning som gäller. Nu håller vi tummarna att dag nummer tre kommer gå lika bra som dag ett.

Kommentarer

  • Nicole säger:

    Men åh stora killen promenerar till förskolan! <3

    2013-08-15 | 13:40:35
  • Angelica säger:

    Nej vad kul! Klart han är tuffast av barnen han är en modig kille! <3

    2013-08-16 | 09:06:16
    Bloggadress: http://Angelicamarina.blogg.se
  • Eva-Maria säger:

    Stora söta blonda busunge! Heja er Malin, det kommer gå jättebra. Och appropå ditt inlägg ovan.... jag tror att det du känner är väldigt vanligt. Och jag tänker redan nu mycket på min kommande tid som arbetande småbarnsförälder och allt vad det innebär.

    Förmodligen så kommer allt ge med sig när alla bitar faller på plats. Det är inget konstigt att fundera mycket över sig själv och sin omgivning när man står inför en förändring.

    Alla förändringar för med sig mycket tankar och känslor, det ligger i vår natur. Men jag hoppas att du snart hittar hem i dig själv och i din "nya" roll. Annars kan man alltid ta hjälp av någon utifrån...kan rekommendera det :) Man behöver inte vara sjuk i huvudet för att gå till en terapeut två gånger, jag lovar!

    Nu blev det en uppsats...sorry! Kram

    2013-08-18 | 16:17:16
    Bloggadress: http://evamariasoderberg.blogspot.com
  • Me säger:

    Tack för uppsatsen jag uppskattar tiden du lagt! Du har så rätt i allt du säger och jag ska ta det till mig. Många varma kramar

    2013-08-19 | 19:58:45

Kommentera inlägget här: