Malin Lidgren

Förlovningen del ett

Kategori: Förlovningen

Vi tar det redan från allra första stund.
 
Lappen som gjorde att han förstod att något var på gång.
 
Med mig till Görvälnsslottsbåtbrygga hade jag två rara, Emelie och Sara.
 
De gjorde sig redo för en stund i buskarna.
Medan John klädde på sig, satte vi tjejer stämningen på bryggan.
Smörgåsar, vin, musik, loppan och ringarna. CHECK!
Och här satt jag och försökte få en bra bild samtidigt som fjärillarna flög vilt i magen.
Klockan slog 18:00.... showtime!
Alla intog vi våra platser.
John följde de vita banden precis som taxichaffören talat om.
Utan att ha någon aning om att Sara förföljt honom hela vägen fram till bryggan.
När jag hörde Emelie ropa, "Kacka kacka" ställde jag mig upp för att möta John.
Just i denna stund var det väldigt mycket nerver vill jag tala om.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: