Malin Lidgren

Ritas för fullt

Kategori: Jamie 12-18 månader

Något som kan få Jamie att glömma bort tiden är när han ritar. Det är något som vi ganska nyligen introducerade honom för. Jag är jätte glad för hans intresse samtidigt som jag förstår att de flesta barn säkert gillar det till en början. Allt jag kan hoppas på är att det håller i sig. Tänk den dagen vi två sitter och ritar ihop! Men det jag inte uppmärksammat tidigare är hans sätt att hålla pennan?! Han håller den precis som man ska! Jag har då inte lärt honom och vet inte vem som har. Men jag är imponerad!! Han är ju bara ett och ett halvt. Jag trodde barn ofta tog tag ganska långt upp eller mitten på pennan och sen med knuten hand runt om och liksom mer kladdade på så vis. Förstår ni hur jag menar? Hur som helst tror jag att han har lättare att utveckla det fysiska och hans tal kommer komma senare. Han använder några få ord och härmar många läten och visar mycket med hela kroppen som vid tillfällen då han gjort sig illa på något. Det är hans sätt att uttrycka sig. Det blir spännande och se vad förskolan kommer bidra med. Tänk så många barn han kommer kunna ta efter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: