Malin Lidgren

Tuffa tider

Kategori: Jamie 12-18 månader

Livet med barn... Var ska jag börja? Första året var en barnlek jämfört med nu. Killen har utvecklat ett jäkla temperament, extrem stark vilja och är otroligt bestämd. Detta gör honom svår att charma och väldigt svår att ha att göra med. Jag känner mig inte alls lika trygg i min roll som mamma som förut. När han kom till världen kände jag att detta var vad jag var ämnad för, men nu kommer den riktiga prövningen och jag skulle bli underkänd om detta var ett test. Jag känner att jag är ute på hal is och har svårt för att nå ut till mitt eget barn. Han lyssnar inte, bryr sig inte och testar gränser dag ut och dag in. Jag skulle behöva en handbok hur han ska behandlas... Aja bara att hålla ut, jag har väl ca tjugo år kvar tills denna ständiga prövning når sitt slut...

Kommentarer

  • Sanna - Mamma till Isabella säger:

    Ta det lugnt Malin, du skulle knappast få underkänt. :) Tror alla föräldrar känner sig lite på hal is ibland. Senast iförrgår så googlade Rikard och jag på tips hur man bemöter trotsiga barn, för på oss lyssnar hon knappast på längre. Men saken är den att det är ju en del av deras utveckling. Men absolut, jag funderar faltiskt på att låna någon bok om uppfostran. Inte för att jag tror att jag gör det dåligt, men mer kanske för att se hur dom själva tänker och har det. Tror att våra barn kan ha det lite jobbigare än oss ibland faktiskt. ;) tänker som så att Jamie är ju i den åldern nu också då han kanske vill så mycket men inte kan uttrycka det. Han kan inte berätta det, vilket resulterar i några utbrott. Tänk ifall ingen förstod dig liksom haha :)

    Nä men du är inte ensam iallafall. Men tvivla inte på din mammaroll, för du är grym! :)

    2013-06-15 | 07:52:54
    Bloggadress: http://saaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: