Malin Lidgren

Tänderna kommer alltid två och två

Kategori: Jamie 12-18 månader

Tack och lov! I flera dagar har jag undrat vad som hänt med min son. Gnällig, onöjd och extremt lättretlig som går mamma Malin på nerverna. Jag har hoppats på nya tänder men inte sett något så den här gången tänkte jag, nu kommer vi inte undan ursäkten nya tänder för hans dåliga humör. Men jo visst var det så. Två nya i överkäken har kommit men inte dom nästa på tur utan ett glapp emellan. Dom ser stora ut men hela tänderna är inte blottade än så antar att gnället kanske ligger kvar tills de gör. Kan vara hörntänder? Kan det innebära att det är trångt för dem som är på tur i ledet? Eller kommer tänderna ut lite olika? Har det något att göra med att han kommer få sneda tänder ovanpå varann i framtiden? Eller är det för tidigt att säga med mjölktänder? Aja inga stora frågor, det lär ju visa sig. I min stora mun ryms det mesta men i Johns minivariant ryms knappt något. Vi får hoppas på att Jamie får något mitt emellan då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: