Malin Lidgren

Det nya livet

Kategori: Jamie, 1 år

Det nya mer krävande livet som arbetande småbarnsförälder är väldigt tröttsamt och fritiden är knapp. Jag har gått från nästan arbetslös till att ha två arbeten och arbeta 7 dagar veckan. En ganska ofungerande livsstil. Vi får se vad jag ska göra åt saken men på måndag är det nog dags för att ta ett beslut. Jamie sköter sig bra på förskolan och tycks trivas. Lämningen har varit busenkel. Jag frågar om en puss, får den och en vink sedan tar han stora steg mot sandlådan. Men den senaste veckan har det minst sagt inte varit enkelt. Det har varit stora tårar, skrik och galenskaper. Både läskigt och hjärtskärande att se. Jag har ringt tillbaka till förskolan för att höra hur dagen gått. Som vanligt glömmer barnen snabbt bort varför de var ledsna och finner sig i situationen. Jag tittar nu på klockan och ser att det är dags att bege sig, njut av ledigheten folk jag hoppas jag kan få min första lediga dag på lördag eller söndag nästa vecka om inte det går vägen så får jag vänta ännu en vecka. Klarar man av att arbeta så många dagar i rad?!
/ hjärndöd

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Hej Malin! Jobba inte ihjäl dig bara, ett tag klarar man att jobba så mycket men man måste hinna vila och bara vara med sin familj också som faktiskt är det viktigaste. Du är duktig och driven så jag förstår att du jobbar mycket men är det värt det?

    Kram Andrea

    2013-09-05 | 07:34:07

Kommentera inlägget här: