Malin Lidgren

freak

Kategori: 2014

Ibland går jag itu. Jag är stressad, hjärtat pumpar, jag är arg, jag vill gråta och skrika, händer skakar och jag tappar bort mig själv. Jag kan inte tänka klart. Nästan som en blackout. 
Allt förändrades den där dagen Jesper gick bort och jag lever med det än idag och kommer nog alltid göra det. Jag har nämnt det förut men det kommer tillbaka och påverkar mig så kraftigt att det inte känns som "normalt beteende". Känslor kommer upp till ytan och jag kan som sagt inte tänka klart och allt på grunda av mitt kontrollbehov?
 
I lördagskväll när jag upplevde de här starka känslorna var det pga att jag kört fel. Hur kan min kropp reagera så starkt för ingenting? 
 
Orden "highly senitive person" upprepas ständigt från många håll, i olika forum och medier, och jag kan inte annat än att känna mig träffad.  
Ibland mår man bra av en titel eller att få tillhöra ett fack. Speciellt när man känner sig "onormal", galen och oförutsägbar i visa enkla situationer. 
 
  
    

Kommentarer

  • Eva-Maria säger:

    Du är inget freak Malin. Helt normalt att gripas av panik och jobbiga känslor när man slås av det fruktansvärda som hände. Hur mycket man än bearbetar det så finns det alltid med en... Tyvärr. Det är det värsta en människa kan uppleva.

    Kram från mig till dig ❤️

    2014-02-06 | 22:36:12
    Bloggadress: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: