Malin Lidgren

Scharlakansfeber

Kategori: Jamie, 3 år


Jamie har fått scharlakansfeber 
...fast utan feber...
Tydligen kan det vara så. Feber har han kanske redan haft, liksom innan och utan vår vetskap? 
Väldigt märkligt om ni frågar mig. 
Idag är iallafall fjärde dagen med prickarna. Hans hud är knottrig precis som om han hade gåshud jämt fast också en rodnad som för flyttar sig över kroppen. Igår kom det även runt ögonen samt munnen. Mina tankar har mer gått åt om att han fått någon allergi eller något sånt igen. Så som när han bar och fick nässelutslag titt som tätt? Dock stämde inte utslagen överens med de tidigare så jag 
googlade och sökte bilder men inget kändes bekant. Plus att det pratas ju så mycket om allmäntillståndet på barn när det är sjuka. Som om det avgör om de är sjuka på riktigt. Och det har faktiskt har varit bra de här dagarna. Ätit,sovit, lekt och repoterar. Inget märkbart förutom "prickar". Dock har de blivit fler och fler sedan vi upptäckte dom så jag hade tur som fick provsvar redan idag. Svaren fick vi med hjälp av stick i fingret samt halsprov. Det var hans första gång och jag tyckte han handskades med obehaget väl. Så ikväll startade första kuren med penicillin! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: