Malin Lidgren

Dagens tankeställare...

Kategori: Gravid med Jamie


Idag satt jag och skrev på en gul liten lapp att min sista dag på jobbet kommer vara söndagen den 22 januari 2012 och efter det är det dags för mamma-ledighet. Det kändes jätte konstigt, alldeles för nära inpå och nästa sorgligt och overkligt på samma gång. Jag har ju jobbat sen jag tog studenten och nu ska jag istället gå hemma med ett litet barn som kommer sitta som fastklistrad på mig som en liten apa. Det är verkligen ett nytt liv på gång...Jag kan nog inte riktigt förstå! Bara tanken att jag inte kommer ha mina underbara kollegor att dela min vardag med gör mig nästan ledsen. Men samtidigt tror jag att så fort den här lilla/lille rackaren är född så kommer jag säkerligen inte vilja lämna den en enda sekund så då är jag nog rätt tacksam, plus att jag har ju så pass nära till jobbet att jag kommer väl vara där titt som tätt ändå.
Än en gång har verkligheten svårt att slå sig till ro i mitt lilla huvud

Kommentarer


Kommentera inlägget här: