Malin Lidgren

För att minnas

Kategori: Gravid med Jamie

Oj vad jag har bebis i tankarna hela tiden, jag längtar att få träffa Den. Och med Den menar jag vårt blivande barn, helt galet! Det är så stort att det är vansinnigt! Den dagen detta barn föds kommer vara den största och mest omvandlande dag i mitt liv, hur kan man förbereda sig för något så stort som detta? Jag har börjat sniffa runt och försöker föreställa mig hur Du där inne luktar. Varför jag går och tänker på detta vet jag inte men jag bara gör det, och de väldigt ofta. Det måste vara instinkt för min kropp känns annorlunda nu. Den är öm över allt men speciellt över magen. Sen har jag samman-dragningar mesta del av dagarna och på nätterna vaknar jag av att magen nästan gör ont. Det krampar mycket i benen, de nästan domnar och maten är svår att svälja. Äta kan jag, men det känns nästan som när man sväljer en tablett och den fastnar någon stans mitt emellan. Jag andas tyngre än någonsin och brösten lever sitt eget liv... det känns lite som nålstick helt plötsligt från ingenstans. Med andra ord, det känns annorlunda nu, det nästan kryper i kroppen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: