Malin Lidgren

Upptagen som få

Kategori: Gravid med Jamie

Dagen har gått åt till en massa måsten, inte alltid lika roligt men jätte skönt att ha de överstökat. Första stoppet var på danderydssjuk hos special mödra vården för att hålla koll på min njure, lider ju som sagt av vidgande njurbäcken. Den är i alla fall fortfarande vätskefylld men inget allvarligt, så vi avvaktar i några veckor till. När dom kikar på njuren gör dom de via ultraljud så jag frågade om dom kunde göra så på magen också...jag är rätt nyfiken på vad som försegår där nere för jag känner hur bebis vänder sig och sparkar villt. (Vi har bara gjort ultrajud en gång tidigare i vecka 18) Det var spännande att se! De sa att vi har en väldigt livlig bebis och under tiden vi gjorde ultraljudet lekte den med sina tår och streckte sig efter sina fötter och pillade på sin tumme. Det var gulligt att se att den aktiverar sig så mycket.

Men nog om bebis, tydligen har min kropp börjat göra sig redo inför förlossningen och jag har haft mina första sammandragningar redan, de har absolut inte gjort ont så jag har aldrig vetat att jag haft dom. Nästan varje dag spänner sig min mage väldigt hårt, jag har bara antrott att de är bebisen jag kännt men tydligen så är det min livmoder som drar ihop sig. Jag som inte är så påläst på ämnet vet inte riktigt när sånt här brukar sätta igång men nu vet jag i alla fall att min kropp har börjat inse vad som komma skall.
Såg dessa, en sån skulle jag vilja ha hemma inom en snar framtid...frågan är bara vilken färg den kommer vara i?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: