Malin Lidgren

Funderingarna flödar

Kategori: Gravid med Jamie

Från att ha mått oförskämt bra till att ha så ont att jag inte vet ut eller in. Än en gång så är det min njure som spökar. Så dagen till ära blir det ett besök till danderyd och jag hoppas verkligen att de kan hjälpa mig på något vis. Det läskiga igår som hände var att eftersom alvedon inte hjälper på samma sätt som citadon så föredrar jag att ta det men vet inte hur det påverkar barnet?! För jag blir ju hög och dosig när jag tar de, men barnet som i vanliga fall är väldigt livlig på kvällarna i soffan var väldigt slö och John kunde höra att hjärtljuden var långsammare än vanligt samtidigt som mina var väldigt snabba. Jag kände mig nästan elak som prioterade mig själv men höll verkligen på att gå i taket, hela min kropp krampande för att jag hade så ont och eftersom jag hade haft det i så många timmar. Men sen i natt när jag vaknade kände jag barnet sparka så förhoppningsvis så klarar den trycket men måste fråga om allt sånt idag. Eftersom man ska inte äta citadon när man är med barn, men det är ju min läkare som skrivit ut det till mig?! Aja detta är en hel vetenskap och jag känner mig så lost på ämnet.

Kommentarer

  • Annica säger:

    MAlin du kan vara lugn,det går bra att äta Citodon under graviditet. Finns inga belägg på att det påverkar fostret.Visst det kanske blir lite dåsigt precis som du men det går ju ur. Har en vän som oxå är gravid o har bäckenuppluckring o massa annat o hon äter citodon.Och det var läkaren på Mvc som skrev ut det åt henne.Sen finns ju även Alvedon forte som är en starkare alvedon o dom får du oxå äta. Ok allt ska ju ske med måtta men är jag inte rätt att du ska gå runt o ha jätte ont. Men som sagt citodon är ingen fara. Hade vart värre om dom skrivit ut tramadol el liknade till dej för det går över till fostret.Är du endå orolig så prata med läkaren el ring vårdguiden så får du svar o det blir nog samma som jag gett dej.. Häng in there det blir bättre när lillen kommit ut ;) Kram

    2011-12-07 | 11:30:01
  • Me säger:

    Ah tack! Det kändes liksom jobbigt att välja mig själv men jag stog inte ut och kände ändå att de är ju dom som skrivit ut dessa till mig så var tvungen, jag hade haft ont i över 20 timmar. Men frågade henne när jag ändå var på Danderyd och hon sa så som du! Sen är det inte som att jag äter de dagligen så så farligt bör de kanske inte vara:) ah nu har jag bara 9 Veckor kvar så förhoppningsvis klarar jag mig, jag har ju ändå haft en lätt graviditet än så länge:) kram kram

    2011-12-07 | 23:19:17

Kommentera inlägget här: