Malin Lidgren

Akuten

Kategori: Gravid med Jamie

Igår var jag hos barnmorskan, (från och med v 25 börjar man gå lite oftare).
Jag fick höra hjärtljuden för första gången på barnet och gu så snabbt det gick. Dock var dom lite väl snabba enligt barnmorskan. I regel ska man ligga mellan 140-160 men vårt barn låg på 180. Men jag minns i skolan när man gjorde beep-testet (minns ni?) Då hade jag högre vilopuls än de andra barnen så det kanske hänger ihop?
Dock så valde hon att ta lite blodprover på mig och så skulle vi lyssna en gång till på hjärtljuden innan jag gick och då kom det ner på 160 tillslut.
Jag:
Måttet på magen: Något under medel
Järnvärde: Bra, 114 (utan järntabletter)
Vikt:56 kg
Val av sjukhus: Danderyd
Men i natt har jag haft såna sjuka smärtor i ryggen speciellt på höger sida så jag knappt kunde somna. Sen efter en timme vaknar jag kallsvettig och med dom där smärtorna igen. Vid det här laget vet jag inte vad jag ska ta mig till, det är omöjligt att ligga still. Jag blir skrämd för de gör så fruktansvärt ont och förstår inte vad det beror på. Somnar så småning om och vaknar i dag med bara ett litet tryck i bak när jag andas djupt.
Så ringde precis barnmorskan och hon tycker de låter som njurarna och vill att jag ska åka till förlossningen på danderyd redan nu (tillhör dom nu med tanke på att jag gått över vecka 25) så det blir inget jobbande idag utan åker direkt till akuten. Uppdaterar senare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: