Malin Lidgren

v.28

Kategori: Gravid med Jamie

Att vara gravid innebär blandade känslor men nu efter att jag smält att jag verkligen är det inser jag att det är ju inte långt kvar tills jag ska föda. Förstår ni att det är mindre än 12 veckor kvar?!  Jag har ju varit gravid en evighet utan att hjärnan riktigt förstått. Men nu är det en sådan stor del av min vardag med att "undvika farliga saker" och sprakarna i magen. (De kommer rätt regelbundet dessutom, bebis är mest aktiv under kvällarna när jag sitter i soffan men även nätt och jämt på dagarna). Sedan har jag börjat läcka bröstmjölk också, det inträffar allt oftare så nu är det nog dags att inhandla något typ av inlägg. Mestadels sker det nattetid eller på morgonen, jag har märkt det tack vare att de kommit på armen så jag har vaknat till av att jag blivit "blöt". Sen har jag sett små mystiska fläckar i sängen i brösthöjd så att säga, fläckarna är lika "stora" som en tia i omkrets, så än så länge är läget under kontroll.
Jag har märkt att när man har kortare plagg så har magen börjat trilla ut under navelhöjd.
Haha fick upp den här bilden på min gravidapp. Lite känner man ju igen sig ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: