Malin Lidgren

Skulle du känna igen mig i himlen?

Kategori: Allmänt

En natt i november 2008 drömde jag en dröm som berörde mig mer än många. Jag drömde om Jesper som gick mot mig och tog tag i mig, kramade mig så där tryggt som han alltid gjorde. Jag frågade honom: När hämtar du mig? Han såg mig djupt i ögonen och sa i februari med mjuk röst. Han vände sig sedan om och gick. Snart kunde jag inte så honom längre, han försvann. Jag vaknade och trodde att det jag just drömt hade skett på riktigt men sen inser jag att jag har sovit och allt var en del av en dröm. Han var ju död sen tre veckor tillbaka, det kan inte ha hänt. Oavsett, har jag lagt den drömmen på minnet och när jag vakade den natten var jag lugn för den där dagen i februari vi pratade var den dagen jag skulle dö på.
Så någonstans inom mig hoppas jag att jag dör en dag i februari så att jag inte behöver vara rädd, för han väntar och tar emot mig på andra sidan. Det är inget att vara rädd för, det är också en del av livet.

Kommentarer

  • Sara Waldeheim säger:

    Fina Malin <3 Massa kramar till dig.

    2011-09-14 | 15:23:27
    Bloggadress: http://notexactly.blogg.se/
  • me säger:

    Åh tack du. Jag kan inte förstå att det var så sjukt länge sen allt inträffade, hopppas du har det bra iaf. Ser att du funnit Jossi och gänget och gör soap-bar osäkert, hälsa tjejerna när du ser dom, kram!

    2011-09-15 | 11:17:18

Kommentera inlägget här: