Malin Lidgren

ultraljudet 14/9

Kategori: Gravid med Jamie

Igår var vi på KS och fick göra de första ultraljudet. Eller egentligen har jag ju varit på ultraljud redan i vecka 6 och 8 också men då var det ju bara en liten prick som slog hastigt i takt (det var då hjärtat man kunde se). Vi kommer fram lite innan som man ska, sen blir vi uppropade och går in. Redan då känner jag hur barnet sparkar och rätt var ju det. Bebisen var väldigt rörlig och sparkade häftigt, gnuggade sig i sina ögon med sin lilla hand som man såg tydligt. Den drack till och med lite foster vatten antar jag för man kunde se hur det snuttade med sina små läppar. Jag tror att vi båda två blev rätt paffa över hur tydligt det var på skärmen att det var en människa med alla delar, fullt utvecklad. Jag såg till och med att det fanns som tandhalsar, fötter, armar, revben, urinblåsa och det snabba snabba hjärtat som slog hela tiden. Det var jätte konstigt att både känna i magen samtidigt som jag såg hur det sparkade på skärmen. Nu efter ultraljudet känns allt så mycket verkligare och paniken börjar komma över mig för tänk allt som måste inhandlas för den här lilla saken är på väg hit till vårt hem och det snart.

BEBIS BERÄKNAD DEN 10 FEBRUARI 2012
På översta bilden gnuggar barnet sig i ögat så det är ett finger som sticker ut från huvudet.
På bild nummer två är den bara liggandes
och på tredje bilden kan man se att den har precis sparkat och ligger med rumpan en bit upp och med sina små fötter framför huvudet.

Kommentarer

  • Sara Gustafson säger:

    ååååh om den blir en dag sen kommer den på min födelsedag! :D

    2011-09-15 | 19:20:53
  • Sanna - Mamma till Isabella säger:

    Sööötpluttis!

    2011-09-15 | 21:22:43
    Bloggadress: http://saaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: