Malin Lidgren

5 fakta ni kanske inte vet om mig

Kategori: Allmänt

Förut blev jag utmanad av en vän att skriva 5 saker som lär er känna mig bättre.

• Jag har haft tandställning under en period på fyra år. (årskurs 4-8)

• Vår son är döpt till Jamie Jesper efter en väldigt fin person som gick bort i en arbetsolycka 2008. Jesper var min pojkvän som jag delade många första med och vi fick två år och fem månader tillsammans.

• När jag var sexton år fick jag feber en dag, och sen fortsatte det tills februari 2010. Jag led av hög hög feber med väldigt täta mellanrum, (första året var det varannan månad) Ingen lyckades hjälpa mig och jag fick många remisser till olika typer av läkare. Jag pröva olika mediciner men inga som hjälpte. Tillslut gav de mig prognosen Pafa som står för mystiskt feber syndrom och vi bestämde oss att pröva att opera bort halsmandlarna och från den dagen har jag i princip varit feberlös.

• Jag har bara drömt om Jesper tre gånger sen han gick bort. Den här drömmen fick jag några veckor efter hans bortgång. Den var så verklig och på ett sätt jag inte kan förklara. Den var inte lång och inget lull lull. Det var han och jag som möttes, jag kände stor saknad när vi kramades, minns jag. Jag tittade honom i ögonen och frågade: När ska du hämta mig? Med allvarlig blick. Han såg på mig en lång stund och svarade: I februari. Han kramade om mig hårt och vände sig om och gick, tillslut gick han inte att se. Jag vaknade strax där på och insåg att dagen i februari vi pratade om var dagen jag är menad att dö på. Jag vet såklart inte om de här stämmer, men då jag dör hoppas jag innerligt att de är en dag i februari för då jag vet att jag blir väl mottagen när det är min tur att gå över till andra sidan.

• Jag föddes som väldigt blond men runt 2000 gick det över mot en gråare nyans. Typisk råttfärgad liksom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: