Malin Lidgren

sanningen

Kategori: Allmänt

Det jag inser nu när jag läser alla andras sätt hur man går till väga för att bli fit så spelar kosten väldigt stor roll i det hela. Det är där skon klämmer för mig. Jag är knepig när det kommer till mat, det vet jag. Men hur jag än vrider eller vänder på det så blir det inte nyttigt. Jag lever i gamla spår men som ni vet har jag försökt dra ner på det som är onyttigAST. Protein verkar ju viktigt. Det är klart jag vet det men jag kanske borde försöka få i mig mer av det. Jag går absolut inte på någon diet, jag har aldrig prövat och har aldrig behövt heller. Men jag vill ju att min träning ska ge resultat som syns, och jag är rädd att de inte gör det om man inte äter rätt?
Lchf- är raka motsattsen mot vad jag skulle kunna äta. Jag har aldrig ätit ägg och vågar inte pröva. Jag verkligen avskyr fisk mer än allt annat. Jag äter inte gräddfil,cream frech, majonäs, fil, yougurt eller dressingar. Jag föredrar gräddsåser. Jag har precis insett att av de grönsaker jag tycker om och äter så är bara paprikan nyttig. Annars älskar jag gurka och isbergsallad gärna de där vita partierna men är det ruccola eller tomat så får det va liksom. Frukt där emot är det bästa som finns och jag äter nog nästan alla sorter. Ah juste, jag äter inte pålägg heller... Men då är jag rädd om jag tar bort pasta och potatis helt, vad tusan finns kvar? Min stora kärlek mjukt underbart vitt bröd eller surdegsbröd eller andra bröd var den största delen av min kost förut. Det var frukost,lunch och middag. Så att äta knäckebröd istället är en stor omvändning för mig...
Min kost idag består av 4 knäckebröd-mackor med lite bregott på och en kopp te med 2 skedar socker i till frukost.
Lunch: det äter jag sällan. Istället småäter jag kanske fler knäckebröd eller äter jag något onyttigt för humöret och blodsockret ligger i båtten. Här kan jag även frossa i sånt, beroende på!
Middag: Bästa målet på dagen och satan så hungrig jag brukar vara. Då lagar jag något av de få rätterna jag tycker om och jag kan äta mängder! Men nu på senare tid försöker jag sluta äta när jag blir nöjd i magen, och inte äta BARA för att det är gott...
Jag önskar att jag inte var så satans kräsen kring mat och vågade lite mer...

Kommentarer

  • Thowe säger:

    Men Malin, kan du inte göra matlåda av middagen och ta lite till lunch dagen efter? :) och surdegsbröd är ju nyttigt! Om du gör brödet själv kan du ju baka in lite nötter eller frön, typ solrosfrön och valnötter - så får du lite mer mättnad.

    2012-04-13 | 08:14:56
    Bloggadress: http://thole.blogg.se/

Kommentera inlägget här: