Malin Lidgren

modiga tankar

Kategori: Allmänt

Hör och häpna, jag har funderingar kring att skaffa en till tatuering. Jag har alltid trott att min sista skulle bli min minnes-tatuering som jag gjorde i Thailand i förra februari. Men saken är ju den att jag har fött en liten son, och det är för ingen mindre än honom som jag gör den i så fall. John har sedan länge pratat om att han vill göra en för Jamie, det sa han redan när killen befann sig inuti min mage. Sen vill jag inte göra det typsika med namnet som en logga som många väljer att göra, så jag har funderinga kring något liknande som den här nere som ni ser på bilden.
Jag gillar idén att göra ett klockur, med visarna ställda på det klockslag han är född på och sedan ha Jamie som en gravering på själva uret litet och diskret. (självklart har jag inte planerat att göra en så här stor en som vi ser på bilden)
Sen är tanken att John vill göra en sleeve en dag som binder ihop de tatueringar han redan bär på vänster armen och då kanske det blir så att han gör något likanande han med.
Frågan är väl bara var jag skulle kunna sätta en så tatuering, den får ju inte vara allt för liten heller för att få med detaljerna plus att jag vill inte kunna se den jämt! Min tanke är kanske på undersidan av överarmen...? Ah juste och sen om jag ska bära den i färg? Själv tycker jag att den här turkosa färgen vi ser på ugglan är galet snygg att arbeta med på blek hud...
Tjejen som gjort tatueringarna heter: Annie Frenzel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: