Malin Lidgren

Kan jag utesluta mitt älskade bröd bör jag kunna börja röra på mig?

Kategori: Allmänt

Igår besökte jag mvc för en kontroll så som man gör efter att man fött barn. Kommer ni ihåg att jag skrev förut om att jag och John måste sluta leva som om det är lördag hela veckan när det gäller våra matintag. Och se och häpna, bara av att utesluta alla dessa sjuka mängder mjukt och vitt bröd som jag har frossat i under hela mitt liv har jag gått ner lite mer än ett kilo. Nu står vågen på 54 kg och 50 kg var min startvikt. Men bara för att vågen visar att det går åt rätt håll betyder det inte att min kropp är slank och fit snarare tvärt om. Magen är flebbig och så där härligt mjuk som en deg, lår och höfter har växt en hel del och tuttarna har blivit slappa bara på några dagar nu när jag slutat amma, även fast att mina är fejk. Barnmorskan påpekade att jag bör börja träna för mina musklers skull speciellt magmusklerna pga att de har påverkats så mycket från graviditeten och förlossningen. Hon sa även om jag inte kanske märker så mycket nu men om jag skulle skaffa ett till barn i framtiden kan jag få problem senare.
Men var börjar man? Styrka eller kondition för jag har varken det ena eller det andra...

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Variera dig, annars kommer du tröttna och ge upp direkt :))

    2012-04-03 | 15:23:03
    Bloggadress: http://www.thegirlandtherobots.devote.se
  • Jessica säger:

    klappa klappa händerna

    rulla rulla bullarna

    picka en liten kaka

    och skjuuts in i ugnen

    2012-04-03 | 21:37:21
  • Jessica säger:

    Kör först motionsband och powerwalka i 40 minuter. Sen kan du gå över till crosstrainer vilket är lite brutalare men tar som fasen och då behöver du inte köra 40 minuter. Sen bara köra lite vikt där mellan. Kalas!

    2012-04-03 | 21:39:00
  • Thowe säger:

    Jag vet ingenting om hur kroppen förändras efter en graviditet och hur man "bör" träna men jag skulle börja med snabba promenader för att få igång flåset och varva dessa med olika hemmaövningar som ger styrka. Du kan ju tex köra benböj med bebben i armarna, så får du lite tyngd och förhoppningsvis blir lillen glad av att mamma ser lite konstig ut ;)Sedan öka på det här efter ett par veckor, någon löprunda men ändå fortsätta med hemmaövningar för styrkans skull. Tror inte du behöver utesluta det ena eller det andra utan försöka kombinera för bästa resultat :)

    2012-04-04 | 09:57:39
    Bloggadress: http://thole.blogg.se/
  • Alexandra - Mamma till Mio <3 säger:

    Jag känner igen de där.. Har börjat med långa snabba promenader nu så får man börja jogga sen :) man e ju inte vältränad nu direkt.. Hehe deg mage och häng tuttar ;) de ska fixas. Får kämpa tillsammans :)

    2012-04-04 | 22:13:43
    Bloggadress: http://tvablirtredecember.blogg.se/

Kommentera inlägget här: