Malin Lidgren

3 dagarsfeber?

Kategori: Jamie 9-12 månader

Min lilla har sedan torsdagseftermiddag råkat ut för feber, hög feber.  Trodde först att det var tänder men det kändes lite väl extremt mot de förra tänderna, Jamie har förövrigt nu 6 st tänder. Jag väntade till måndagen för att se om vi skulle söka hjälp men den avtog självklart samma dag jag hade planer på att ringa. Jag vet att småbarn får ofta hög feber och som jag förstått så är allmäntillståndet det viktigaste. Det vill säga dricker han? Kisssar, äter, sover ja allt som hör bebisar till. Han påverkades massor av sin feber oerhört och har suttit i vårt knä sedan i torsdags fram till igår(måndag). Min grabb är väldigt matfrisk så han har inte alls varit lika sugen som förut. Men har fortfarande fått i sig allt han måste och han har druckit massor. Igår dock döck det upp utslag i ansiktet, magen och på ryggen. Läste på om 3 dagarsfeber och fann faktan. De som får har ålder 6mån-2år(stämmer), hög plöstslig feber i 3-4 dagar (stämmer), diarrer (stämmer), när feber försvinner kommer utslag (stämmer). Så det känns mycket troligt. Det enda konstiga var att Jamie har skrikit hysteriskt hela gårdagen, de tidgare dagarna har han varit för utslagen för att orka i samma tempo som han gjorde igår. Något smärtade honom och orksakerna kan vara många? Ännu fler tänder? Idag verkar det avtagit annars blir det BVC första sak i morgon.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: