Malin Lidgren

Känsliga läsare varnas...blunda!

Kategori: Allmänt

Nu ska jag klä av mig naken inför er. Inte för att jag ska göra det men det känns som det iaf. 
Jag fick en kommentar ang min hud. Jag är inte säker på att ni minns hur illa det var de där månaderna. Jag minns självklart att jag hade acne men när jag ser på bilderna chockar jag mig själv.
De här bilderna är tagna från när jag fött och ammat. Allstå någon gång mars april i år. Den värsta bilden är tagen i all hast för att ta med till doktorn då jag ville få medicin utskrivet. Jag vågade helt enkelt inte gå ut osminkad som de bad mig göra. Ni kan förstå varför.
Inte för att det är pinsamt att ha en finne eller en miljon. Men jag har fått så konstiga blickar från främlingar och de har haft svårt att hålla ögonkontakt när det var som värst. Kanske var det min osäkerhet eller så är det sanningen? Men man känner sig så annourlunda och dömd på något vis i andras närhet. Några släktingar sa till och med; Vad har du gjort? Som om det är självvalt och jag ville se ut så? Konstig fråga om du frågar mig. Hörde om tjejkompisar som inte ville dejta någon för han hade dålig hy. Ah min herre vad jobbigt det är att leva med acne. Att ha acne betyder inte att du inte sköter om din hy, det har med så mycket annat att göra. Tro mig, jag är NOGA. 
Här är orsaken till att jag sluta amma.
En dag kände jag bara åt helvete med acne, jag kan leva och vara glad i alla fall.
Det vandrade neråt, bröst och rygg även en del på armarna.
Här är några månader senare med medicin, tänk så fort de gick bort? (Sminkad bild)
Nyvaken och osminkad. Har acneärr kvar speciellt på ena kinden och på bröstet.
Men för övrigt är jag jätte nöjd att det har blivit så mycket bättre. Börjar få en del break out's igen så får se om det har med mens att göra eller om det kommer fortsätta. Idag äter jag ingen medicin, tar bara p-piller yasmin som ska hjälpa huden.
 

Kommentarer

  • Alexandra - Mamma till Mio <3 säger:

    Så himla modigt av dig att visa! Förstår att du slutade amma, du är jätte fin nu :) kram

    2012-12-20 | 11:54:16
    Bloggadress: http://Miosmamma.vimedbarn.se
  • Rebecca säger:

    Du är fin hur som helst.
    Men prova dom där Clearly gone som jag berättade om förut, sa att det endast hjälpte mot finnar men jag kollade och det ska hjälpa mot acne också. Det finns både puvler, kapslar sminkborttagning osv. Sen är det ju olika från person till person vad som hjälper och vad som inte hjälper. Men jag tycker dom är grymma.
    Här är sidan jag beställer ifrån om du vill läsa lite :) Kram på dig!
    http://www.vitaminb5.se/

    2012-12-20 | 19:47:49
  • Alexandra - Mios mamma säger:

    Åhnej! jag såg nu att de ja skrev såg jätte knäppt ut. Jag menade såklart inte att du inte var fin innan, för de var så du ju!! Men du hade ju så ont och de är ju inte kul att inte känna sig fin. KRAM!! <3

    2012-12-20 | 21:41:09
    Bloggadress: http://miosmamma.vimedbarn.se
  • Me säger:

    Hahaha men jag misstolkade inte alls ditt första inlägg inte behövde du komma med ett till! Haha
    Jätte tack för ert stöd, detta är bara verkligheten och jag är glad att den är över. Om jag får fortsatt dålig hy kommer jag garanterat köpa ett gäng tabletter från hemsidan. Verkligen värt varenda krona!

    2012-12-20 | 23:02:31
  • Emelie säger:

    Så modigt gjort och så FIN du är. Vacker!

    2012-12-27 | 16:58:01

Kommentera inlägget här: