Malin Lidgren

Slitit i köket

Kategori: Allmänt

Hela dagen har jag förberett för morgondagen. Blommorna är köpta och efterrätten är gjord. Det blir hemmagjord tobleroneglass som står på menyn. Jag har skrivit om det förut och lagt ut under en ny kategori som heter "Malin lagar". Inlägget finns där om ni någon gång har ont om dessert tips och vill bjuda på något enkelt men gott. Tanken är att vi ska äta tre-rätters i morgon. Chèvre toast till förrätt, inbakad oxfilé med kantarellsås som varmrätt och sen glassen. Snacka om att jag är nervös att oxfilén blir torr och jävlig. Idag har jag stekt den lite snabbt och förvarar den i kylen tills i morgon då den ska in i ugnen med smördegen och förhoppningsvis bilda en magisk rätt. Det är så att jag har jobbat en del den här veckan och nyårsafton är inget undantag, så vill få lite saker klara så jag slipper göra allt på den stora dagen. Gott nytt år på er, återkommer nästa år!

Kommentarer

  • Alexandra - Mamma till Mio <3 säger:

    Du är så duktig! Flitiga Malin <3
    Nu är det dags att ses tycker jag! Mio saknar Jamie också.

    2013-01-01 | 11:33:38
    Bloggadress: http://Miosmamma.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här: