Malin Lidgren

Uppfinningsrika prylar

Kategori: Allmänt

Nu är tyvärr programmet "uppfinnarna" slut. Tycker att de programmet var en hit mitt i veckan. Vissa saker får en att tänka; Varför finns inte redan det där? det är ju liksom självklart att de borde. Sen var det den där reklamfilmen som kommer då och då på tv för hemsidan "enklare liv.se". Jag var ju nästan bara tvungen att klicka mig dit. Passande namn, för vissa saker skulle verkligen göra livet enklare och inte alltid för en sån dyr peng heller!
Som den här, vem hatar inte illasittande och kliande myggbett!? Jag kan komma på många sömnlösa nätter på semestern pga just detta.
Det här är något för mig. Jag är ingen van användare av ugnen förns jag flyttade hemifrån och gång på gång har man bränt sig på grund av de tajta utrymmet.
Dessa sockor skulle jag vilja pröva. Jag gillar inte hårda fötter men har lätt att få de så kanske kan det här vara något för mig. Kanske har jag fått mina fötter så efter mina år stående i butiken hela dagarna i opraktiska och osköna skor? Jag vet inte men hemska är dom iaf.
(Jag är också lite inne på det där "baby foot" som kommer från asien som jag förstår. Där man stoppar in fötterna i en påse i en timme eller två och 3 veckor senare tappar du all gammal hud som en jätte blåsa av skin som man pillar bort. Hur äckligt men magiskt låter inte det? Någon som prövat?)
Sen den här grejen, as ful men så rätt varför är inte våra saker mer passande efter oss? Som tex i det här fallet fickan, eller varför är en iphone så kantig? Alltså egentligen. Design är inte alltid allt men i många fall...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: