Malin Lidgren

Drömmer mig bort

Kategori: Allmänt

Jag har fått förfrågningar ang om vi ska ha dop eller inte. Jag är inte så kristen av mig så vill gärna inte hålla till i en kyrka och prata om gud så mycket men kanske en namnscermoni eller vad man kan kalla det, något sånt kan jag tänka mig. Sen spann jag vidare på det så om man hyrde någon gubbe som kan stå för den biten och sen göra det ute på Tyresö hemma hos John's mamma och Kenta på deras gräsmatta en härlig varm sommardag. Dom bor jätte fint uppe på ett berg med havsutsikt och stor tomt. Så föreställ er det här:
Här tänkte jag att vi skulle stå tillsammans och ha som mittpunkt för lite stämning och göra det till något särskillt då inget altare finns. (Bilden till höger är för inspiration, de är inte det riktiga "tältet" som är på vänstra bilden) Utan det tältet finns på ikea för bara 99 kr och jag tänkte att man kan typ hänga upp de i ett träd eller något, sånt löser vi!
Sen tänkte jag att man dekorerar tomten med ballonger som går något med stilen och färgerna från ovan och även använda sig av matchande tjocka sidenband att knyta på stolarna och kanske göra några rosetter där framme vi ska stå.
Jag vet inte direkt hur många som skulle komma på det här "dopet" men att få tag på många stolar kan ibland vara ett problem så då tänkte jag att stolarna vi får tag på är för de äldre gästerna och de yngre kanske skulle kunna tänka sig att sitta på gräset framför stolarna på vita filtar med lite matchande kuddar. Hade jag kunnat sy hade jag gärna velat göra mina egna kuddfodral men jag hittar nog några billiga varianter som skulle passa, man behöver ju inte direkt nåra mängder men bara några stycken för den rätta känslan.
Även lite blommor måste ju finnas på plats och jag fullkomligt älskar hortensior. De behövs inte så många krukor av dom eftersom dom är så mäktiga i sig.
Precis så avslappnat som jag vill ha det men ändå något extra en vacker sommardag med nära och kära.

Kommentarer

  • Sanna - Mamma till Isabella säger:

    Det lät ju hur mysigt som helst, verkligen! Man kanske ska hyra in dig när det är dags för bröllop eller så hahaha!

    2012-02-27 | 15:02:16
    Bloggadress: http://saaanna.blogg.se/
  • cecilia fossli säger:

    Åh vad fint det låter!! :)

    2012-02-27 | 20:27:21
    Bloggadress: http://http://ceciliafossli.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Låter mycket mysigare och personligare än dop i kyrka tycker jag :)

    2012-02-28 | 15:33:26
    Bloggadress: http://littlemissvixen.devote.se
  • cornelia säger:

    namnförslag: adrian! fint och inte så vanligt:)

    2012-02-28 | 22:37:54

Kommentera inlägget här: