Malin Lidgren

Feber och mjölkstockning

Kategori: Allmänt

Jag sitter hemma med skyhög feber pga mjölkstockning och mår så j*vla dåligt. Det är sjukt tufft att vara mamma när man mår dåligt. Allt jag vill göra är att sova men jag måste ju anpassa mig hela tiden efter lillens behov. Jag orkar inte ens ta mig till gynakuten bara för att de är världens projekt att ta sig utanför dörrn med en bebis.
Aja nog med gnället!
När det är så här fint väder som de är ute vill jag bara sitta på balkongen i solen och dricka varm choklad med en nära vän och känna solens strålar, de var alldeles för länge sedan man fick känna solen värma en.
Jag hann inte klart med inredningen på balkongen förra året. Men jag har några söta lyktor från indiska som ska upp. Sen har jag köpt en tunn liten gardin från ikea som ska upp på den tomma väggen (som ni ser på bild ett) och bakom den ska de hänga lite belysning i form av en ljusslinga för att få lite stämning när mörket lägger sig.
(Balkongen är för övrigt inglasad)

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Krya på dig <3

    2012-02-26 | 23:40:07
    Bloggadress: http://littlemissvixen.devote.se
  • Cecilia säger:

    åh, jag hoppas mjölkstockningen försvinner snart.. Det gör ju så otroligt ont. Jag fick stå i duschen med varmt vatten och försöka få ut mjölk. Sen pumpa men bröstpump.. Tror säkert du testar en massa för att försöka bli av med det.. Lilla Bebisen var i alla fall jätte söt!!



    Kram

    2012-02-27 | 08:16:35
    Bloggadress: http://ceciliafossli.blogspot.com
  • me säger:

    Tack ni!!



    Det börjar redan ge mig sig. Jag har stått många timmar i duschen de senaste dagarna känns de som även köpt en pump och pumpat, sen håller jag på med fetvadd och sen vilat, vilat, vilat. Men guu vilket helvete de har varit att må så dåligt. Räcker de inte att genomgå en förlossning och försöka återhämta sig från den liksom;D



    haha du ska få se honom en dag då han dreglar mindre, har mindre plitor och är lite mer vaken då är han sitt rätta jag=) Men Cicci vet du om plitorna beror på de jag äter eller är de bara skrönor, läste att de kan bero på att han utsätts för bakterier från luft osv och att många spädbarn får sånna?

    2012-02-27 | 14:05:13

Kommentera inlägget här: