Malin Lidgren

Baby-maker

Kategori: Gravid med Jamie

Länge sen! Men ärligt talat har jag inte mycket att dela med mig av. Helst av allt skulle jag vilja säga till alla att något har hänt på bebisfronten så som att vattnet gått eller vad som, men icke sa Nicke. Här föds då ingen bebis.
Tänkte bara uppdatera er lite om mitt tillstånd så här några dagar innan bf:
  • Vikt: Hela 66 kg väger jag idag (alltså har jag lagt på mig 16 kg sen de hela började.
  • Brösten: Är fortfarande stora som de varit mest hela tiden, dock sticker de väldigt mycket i dom och den ena läcker mer mjölk än den andra, men bara under nattetid. Har även fått en del bristningar som är väldigt mörka i färgen.
  • Benen: Dom är stora och svullna, jätte svullna faktiskt. Antar att det är vatten? Plus att benen domnar mest hela tiden och de gör de svårt att gå, speciellt i trappor. Förresten jag kan nu mera inte ens bära mina egna skor. Jag får inte ner mina fötter i mina skor som endå har varit en hel storlek förstora som jag burit extra sula i, så nu finns de bara ett par vinterskor som jag fått låna av min mamma som passar. (Det hände över en natt!)
  • Ansiktet: Aknen är väl värre än någonsin. Det ömmar rätt mycket och jag känner mig väldigt svullen runt näsan och hakan som är mitt största problem område.
  • Magen: Overkligt stor och klumpig, sen ska vi inte tala om hur hård den är, som en sten nästan. När jag sitter i sängen (tänk er som ett L) så klämms benen och helst av allt skulle jag bara vilja bära upp magen med mina händer för att slippa trycket. Annars så har jag en hel del sammandragningar ofta under kvällarna men som brukar lugna sig på nätterna förutom i natt, som var första natten jag kissade varannan timme och vaknade av mina sammandragningar.
  • Bebis: Har mindre häftiga rörelser sen jag blev fixerad och de hände i vecka 38 by the way, jag känner ett vädligt tryck och de känns som den glider långsamt nedåt.
Så med andra ord är jag rätt trött på att vara en baby-maker. Jag är medveten om hur bitter jag låter, men emellan åt är de bara så tröttsamt att bära allt i sin egen kropp. Nog om de, idag ska vi instrallera babyskyddet i bilen och jag är snart klar med spjällsängen som står på tork.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: