Malin Lidgren

17 dagar kvar...?

Kategori: Allmänt

Redan igår började mina sammandragningar ske allt oftare och bli starkare, de gör nu mera ont i nedre delen av magen och de svider i själva ryggslutet samtidigt som sammandragningen pågår. Dock sker inte detta dagarna i enda, jag kan ha pause i några timmar innan det är dags igen. Jag trodde först att de kanske hade något samband med att jag är sjuk och har haft lite feber och sånt att kroppen "stressas" eller så är de här början på processen föda barn, vad vet jag?! Men de läskiga är att jag tycker de här korta 30 sekunders sammandragningarna gör ont, hur i helvete ska de kännas sen?! Värre antar jag... När man föder barn verkar man fälla många tårar innan man kommer till glädje tårarna... Jag känner mig lite smått nervös inför förlossningen nu samtidigt som att jag vill ju inget annat än att den ska komma. Jag har märkt att jag har blivit trög och har ibland svårt att koppla de folk säger eller jag liksom uppfattar inte riktigt de som sägs. Jag är nog så inne i mig själv emellan åt så jag kan bara anta att jag är en jätte tråkig vän eller flickvän just nu... Men när de gör ont kan jag inte tänka på annat... Jag orkar typ inte lägga energi på något, inte ens viktiga saker

Kommentarer


Kommentera inlägget här: