Malin Lidgren

Jag måste få beklaga mig

Kategori: Allmänt

Jag har fått så grov akne att jag snart går under. Hela min dag har jag spenderat åt att tänka på hur dåligt jag mår av att se ut så här. Jag kan liksom inte släppa det, de har påverkat hela min dag och mitt humör. Jag kan inte förstå att jag kan bli så påverkad. Men de är inte bara några små finnar... det är blemor och de ömmar, de kliar, de svider, det är så rött och bara ett helvete rent ut sagt. Jag måste sitta och sminka mig under långa stunder och fylla på hela dagarna för sminket inte sitter på plats. Jag duschar och tvättar mig mest hela tiden i hopp om att det ska försvinna men de ligger inte ytligt, de ligger djupare, så djupt att fingrar och medel inte når.

Jag saknar att bara vara jag och ha min egna kropp. Jag vill att mina dagar som bebismaskin ska vara över snart... (Jag kan inte förstå att den här bilden är tagen för bara ca 7 månader sedan)

Kommentarer

  • tips säger:

    Jag vet att det kanske är ett onödigt tips egentligen, men jag ville bara säga att ACO:s spotless deep cleansing daily face wash som man kan köpa på apoteket har fungerat väldigt bra för mig när jag har fått finnar. Nu får jag ju inga värstingar till finnar kanske. Där emot brukar min pojkvän få lite mer större "innåtväxta" finnar. Och att tvätta sig (till och med skrubba in med skrubbvante på ryggen och så kanske) med den här tvålen har hjälpt oss båda när finnarna dyker upp. Ville bara tipsa även om det kanske inte hjälper dig. Men de kanske kan vara värt ett försök.

    2012-01-18 | 23:28:27
  • Jennifer säger:

    Jag förstår dig! Jag får jätte mycket finnar periodvis och det är jobbigt.. I know. Men nu är det inte alls långt kvar! lillen är snart redo att komma ut och då kommer kroppen ställa om sig med tiden och dina finnar kommer försvinna. Du ka ske borde köpa nått bra medel och SLUTA SMINKA DIG!!' sminket gör ju oftast bara saken värre:( tyvärr. Men jag förstår din känsla men nu är det få få få veckor kvar av din graviditet gumman så deppa inte ihop! du är fin ändå :) kram

    2012-01-18 | 23:42:39
  • Sanna - Mamma till Isabella säger:

    Fina malin, jag förstår dig så. Jag mådde sååå dåligt pga mina finnar under graviditeten. Klen tröst kanske, men det bliiiir bättre. Jag lovar dig. :) och förstå vilket litet mirakel ni får för det. :) Må inte dåligt, du är alltid vacker! <3

    2012-01-19 | 10:49:55
    Bloggadress: http://saaanna.blogg.se/
  • Cecilia säger:

    usch förstår din frustation.. jag kände mig precis likadant! Jag fick massa finnar och svullen i hela ansiktet.. Jag kände inte igen mig själv.. Men snart är graviditetstiden slut. Och då kommer din hy bli mycket bättre, din kropp med ;) Håll ut tjejen :)// Grannen :)

    2012-01-19 | 11:03:40
    Bloggadress: http://ceciliafossli.blogspot.com
  • Emelie säger:

    Gå till läkaren. Det finns hjälp att få. Bra hjälp! Om det inte är bra att äta tabletter när man är gravid så har jag fått en salva som heter Epiduo. Hade samma problem och denna salva hjälpte verkligen. Efter bara en vecka såg jag ett stort resultat. Basiron ansiktstvätt (receptfri) på apoteket är också bra att använda innan man smörjer på salvan. Och då har jag haft stora hudproblem. Nu näst intill perfekt. Kram Emelie

    2012-01-19 | 14:31:27
  • me säger:

    Tack för era tips och vad ni kan om det här ämnet! Då ska jag ta mig en tripp till apoteket och söka upp något. Men det är så konstigt hur en sån här grej kan påverka ens psyket, men det känns bara jätte tråkigt. Jag hoppas att de försvinner efter jag fött :)



    2012-01-20 | 10:35:59
  • Jasmine säger:

    Hej Malin, grattis till bebben! =) Hoppas allt går bra. Ville bara tipsa om att inte försöka torka ut huden för att få bort finnar/blemmor (som många gör), försök få tag i bra rengöringskräm, något uppfräschande ansiktsvatten och en bra fuktkräm. Fukt är lika viktigt som rengöring, annars börjar hyn överproducera fett = risk för fler finnar. Sen när du inte längre är gravid kan jag tipsa om vitramin b5 (googla), det funkade för mig när jag hade problem med hyn förut! kram!

    2012-01-20 | 12:24:54

Kommentera inlägget här: