Malin Lidgren

Jag är redo

Kategori: Gravid med Jamie

Här sitter jag hemma i vår soffa och på schemat har jag ett möte hos mvc, så ser i stortsett alla mina dagar ut följt av att jag fikar med någon vän eller har något annat rätt oviktigt för mig. Trots denna sköna livstil måste jag säga att jag är oförskämt trött på min stora, opraktiska jätte mage. Jag är trött på att vara gravid! Om det vore möjligt så skulle jag vara så otacksamt glad om jag bara i si sådär en timme fick slippa bära på den, asså tänk vilken känsla av frihet! Tänk att kunna bära byxor och allt annat än leggings. Att slippa känna benen domna bort när jag går, slippa känna den där klumpen och hårda stela magen när jag rör mig. Att slippa känna mina svullna ben, fötter och vader ner pressade i tighta skor som aldrig varit tighta förut.
Trots mina klagamål så inser jag att idag går jag in i vecka 38. Det betyder att om 14 dagar så är den där dagen 10 februari här, dagen då jag är beräknad att föda barn. Dagen som känts så långt borta och bara som en dag jag fantiserar om. Hur sinnessjukt är inte det?! Jag tror jag aldrig kan förbereda mig för den stora dagen! För allt jag ska få känna just i de timmarna från när förlossningen börjar tills den är över och då istället för att bara bära på en hemsk jätte mage så ska jag bära på ett barn, ett pyttelitet barn. Visst inser jag att bebis kanske inte alls tittar ut den dagen men det är det enda datumet jag kan relatera till. Det är det datumet som är sagt sedan i somras att då förändras resten av mitt liv, visst betyder det datumet allt för mig fram tills den riktiga dagen kommer...
Jag är redo och jag längtar efter dig

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Kan inte fatta att det snart är dags för er fina bebis att komma!!! Och jag kommer sakna din bebismage hur trött du än är på den haha <3 <3

    2012-01-27 | 16:01:36
    Bloggadress: http://www.littlemissvixen.devote.se
  • Nathy säger:

    Lycka till med allt Malin.

    Snart kommer eran bebis och då kommer du snabbt glömma bort denna jobbiga period som du befinner dig i nu.

    Vet att det är svårt och tänka så men håll ut :D

    Se till och sysselsätt dig så mycket du orkar så går dagarna fort.

    Massa kramar från mig och Elsa :)

    2012-01-28 | 19:44:39
  • me säger:

    Tack fina du, men kasper kommer nog sakna den mest av alla tror jag;D haha



    Det känns så nära med ändå så långt borta på något sätt!

    Tack så himla mycket! Jag följer dig och Elsa på din blogg och tycker de är jätte roligt att läsa men oxå lärorikt när du ställer frågor och får svar från andra mammor=)

    Kram kram!!

    2012-01-29 | 14:42:14

Kommentera inlägget här: