Malin Lidgren

det var på tiden

Kategori: Allmänt

Timmarna och dagarna flyger förbi, antar att det är så livet som nybliven mamma är. Jag flänger runt med Jamie på armen och träffar folk, vi byter blöjar och ammar mest hela tiden. Men nu har de gått snart 6 veckor och vi måste börja med rutiner, jag tror på rutiner, i alla fall viktiga rutiner så som att äta och laga mat varje dag. Jag som går hemma hela dagarna verkar tro att det är lördag hela veckan så nu får de tusan vara nog. Nog med dåliga vanor så som 3 teskedar socker i mitt morgon te till att äta godis för jämnan. Sen ska det slutas äta bröd till frukost, lunch och middag, knäcke bröd på morgonen får duga. Inge mer take away för den delen heller. Idag ska de handlas hem frukt och grönt och andra fräscha nyttiga råvaror. En hel omvändning helt enkelt. Jag måste peppa mig själv, eller jag och John måste peppa varann så vi inte faller tillbaka på gamla spår av frosseri i allt som är gott.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: