Malin Lidgren

Liten är krasslig

Kategori: Allmänt

Att vara mamma är en roll som känns så rätt och självklar. Jag har aldrig känt mig tryggare i sinne eller själ. Jag vet väldigt tydligt vad jag vill och hur jag vill leva. De här är en känsla jag aldrig haft tidigare, att äntligen få känna det lugnet är välbehövligt. Och minst sagt oväntat då min syn på barn sen tidigare aldrig har varit positiv. Det är alltid en sådan där grej jag hade tänkt för 30 åriga Malin skulle ha och klara av, men av ren tillfällighet skedde det nu nästan hela 10 år tidigare. Och jag om någon är tacksam. Idag känner jag att jag utan tvekan vill ha möjlighet att få ett barn till en dag. För jag måste få uppleva den här tiden i mitt liv minst en gång till. Känslan att ha en bebis och se alla möjligheter det barnet får och allt den kan lära sig. Inte nu dock. Jag vill vänta och planera nästa, jag har inte bråttom, jag känner ingen som helst panik. Den kan komma om två år och lagom till 30, I don't care. En dag bara och det skriver jag med ett leende på läpparna.

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hej! Jag gissar att du syftar på att det ju är två kranar, en mad varmt och en med kallt och om det är jobbigt att blanda. Jag har inte alls tyckt det är jobbigt. Har visat sig att vi i köket oftast vill ha just antingen varmt eller kallt. Till exempel för att diska (varmt) och för att ta dricksvatten (kallt). Inte så ofta man vill ha en perfekt miss. Så jag är nöjd!

    2012-11-06 | 11:52:30
    Bloggadress: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här: