Malin Lidgren

Märks det att jag är desperat?

Kategori: Allmänt

Nu kanske jag kliver någon på tårna men igår diskuterade jag och vänner om att Villan här i Jakan skulle passa perfekt som café istället för restaurang/bar. Utseendet av den går i gamaldags stil. Att måla staketet vitt och ha en skylt med en logotyp med en texttyp med krusseduller. Jag ser det framför mig. Även invändigt skulle den röda tråden vara pastellfäger, ljust och med mjuka former. Det skulle serveras nybakt bröd, bakelser och även kanske enklare lunch för att gå runt. Kaffet skulle serveras i fint proslin och inredningen skulle fylla funktion men samtidigt vara en fröjd för ögat. I centrum som det ser ut idag tycker jag som mamma att det är svårt att rymmas och att ta med barnvagnen till favoriten tasty's. Jag vill inte sitta på nedre plan då kan jag lika gärna ta mitt to go. Waynes har en mysfaktor det med, men utbud av mat och fika faller mig inte i smaken och de bjuder på en mer modern look. Visst att Villan ligger så nära man kan komma tågstaionen men det spelar som ingen roll när det gäller en kort fika. Tåget kanske max hinner passera 3 ggr på den korta tiden...skämtosido. Men fördelarna är många och nackdelarna är få. Mammor hade nog garanterat tagit sig dit och ni måste hålla med om att utbudet i dagsläget är minimalt även för vanliga lunch/fika gäster då redan vid kl 12 är det näst intill fullsatt.
Det sticker i fingrana på mig, jag önskar att jag hade några slantar över för att pröva vår idé. Ännu en sak då man väl drar en jakan runda med något glas vin vill man känna stämning och då underlättare det att utbudet av barer är få. När man fikar är det lite tvärtom, då vill man abslout inte ha stå plats och struntar i de andra människorna för då vill man umgås med sitt sällskap och de bara. 
 
 

Kommentarer

  • Alexandra - Mios mamma säger:

    Du har så rätt :)

    2012-11-23 | 11:34:25
    Bloggadress: http://miosmamma.vimedbarn.se
  • Jessica säger:

    Hade helt klart varit mysigt! :-) Även att det kan bli som en lounge på kvällstid hade varit fint :-D bara slippa den trashiga stilen hade varit bra..

    2012-11-27 | 11:53:14

Kommentera inlägget här: