Malin Lidgren

Middags tips

Kategori: Jag lagar

Har ni brist på insiritation till kvällens middag? Det hade jag för någon vecka sedan. Då tipsade svärmor mig om något enkelt som går att utveckla hur man vill.
Börja med färdigköpt smördeg, sätt på ugnen efter anvisningarna på packetet.
Välj valfri fyllning, i mitt fall kyckling. Stek i pannan. Jag föredrar när man blandar i LITE vätska i pannan för att sedan hälla över till smördegen.
Jag använder mig av detta, peston är mycket smakrik och passar utmärkt till tycker jag.
Gaffla smördegen som du lagt ut över en plåt med bakplåtspapper.
Bre smördegen med valfri bre ost? förstår ni vad jag menar? Den jag brukar använda mig av är cream bouniur eller hur det stavas med smak av taco men denna gången tog jag vad som fanns hemma. 
Tillsätt sedan din fyllning. Kan ju vara grönsaker och ja allt i stort sett, det är bara fantasin som kan stoppa dig. Vik degen över fyllningen.
In i ugnen i ca 20-30 min
Färdigt! (Den lilla delen är till Jamie som är utan allt det starka.) Servera med grönsaker, plus valfri kall sås för de som äter sånt. John gillar att ha en klick gräddfil på tallriken.
Aja vet inte hur givande det här inlägget blev. Det ser ju inte så himla gott ut men det är gott och ENKELT. En ny favorit här hemma kan jag lova i alla fall.
 
 

Kommentarer

  • Alexandra - Mamma till Mio <3 säger:

    Jag tycker de lät väldigt gott. Måste prova! :)

    2012-11-27 | 20:08:08
    Bloggadress: http://Miosmamma.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här: