Malin Lidgren

Playdate

Kategori: Jamie 9-12 månader

Jamie har fått en ny vän. Mio världens sötaste grabb. Även jag har fått en ny, Alexandra, Mio's mamma. Jag tycker att det är kul att följa Mio i hans utveckling då det skiljer nästan exakt en månad mellan våra två. För då vet jag på ett ungefär vad som väntar här hemma med min liten.
Exempel: Tidigare jag såg att Mio's tänder tittat upp, ganska exakt en månad senare såg jag samma i Jamie's mun. En anna grej är när jag mötte de i centrum i all hast såg jag Mio klappa händerna, samma visa där, någon vecka senare var Jamie i full gång att klappa med. Jag förstår att allt inte kommer vara som ett följetåg och alla barn utvecklas med olika saker i olika takt men som tidigare sagt, på ett ungefär. Att en månads skillnad i ålder kan göra så mycket eller så lite i ett barns utveckling är imponerande, antar att det är därför barns ålder avgörs i månader och inte många gånger i år. (Alltid undrat tidigare varför man säger 15 månader) 
Även våra gamla vänner Carro och Bellen var dejtsugna. Jag känner att dessa träffar måste komma tajtare då det betyder så mycket för Jamie och förför allt för hans stimulans. Den är oslagbar jämfört med vuxen-häng.
Det bjöds på mycket kram och pusskalas mellan de små. Det tuffa var att föreviga detta, tajming och barn går inte hand i hand helt enkelt.
För övrigt går Mio alldeles på egen hand nu. Så vem vet, lagom till jul kanske min blondie knallar i snön? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: