Malin Lidgren

Smartare shopping

Kategori: Allmänt

Nu ska jag prata om en sak som säkert de flesta redan vet. När jag var hemma hos mamma inser jag att hon gör många duma köp rent ut sagt. Hon köper samma produkter på ICA som hon kan köpa på rusta eller ÖoB för en billigare peng.Jag köper alltid mitt schampo, tvål, diskborstar, sköljmedel, fryspåsar ja allt sånt där på Rusta istället. Ni kanske tycker jag låter som Ove från solsidan, men jag kan inte sluta tänka att det är smartare val och mer välspenderade pengar på tråkiga produkter.
Varje gång vi handlar sånt här lagrar jag också. Tycker det är så bra att alltid ha nya tandborstar hemma eller tvål osv. Mamma hon köper bara en tvål medans jag alltid köper två, för att aldrig behöva köpa en på ICA bara för att de tar slut snabbare än dusckrämen. Sen går det någon månad och vårt lager börjar sina då är det dags för en storhandling igen. Ett väl fungerande system med andra ord. 
 
Schampo plus conditioner för bara 69 kr. I regel kostar bara schampot det.
(Rusta)
tandkräm, första under 10 kr, den andra låg på 13 kr
(rusta)
Fryspåsar, 3 för 12 kr, här är det bra att vara uppmärksam på hur många påsar de rymmer
(rusta)
Diskborstar, 2 för 5 kr.
(ikea)
Disktabletter, 89 kr.
(rusta)
Tandborstar, 4 för 20 kanske det var, minns inte riktigt.
(rusta)
Duschkräm, 20 kr där med tror jag. Märket brukar variera, ibland är det palmoliv min favorit.
(rusta)
Disktrasor och svampar är bra att köpa på sig.
(rusta)
sköljmedel, 19 kr.
(ÖoB)
Tvål, det bästa av allt finns i mängder av dofter, 10 kr. Vet att ICA tar 16 kr för exakt samma vara.
(rusta)
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: