Malin Lidgren

Med längtan som inspiration

Kategori: Allmänt

För mig är julen helig! Speciellt julafton men även hela december månad. Stämningen är oundviklig. I år skulle jag vilja satsa på en vit, silver eller grå jul med inslag av antingen rosa (eftersom jag har en del saker redan som går i de färgerna) eller så ska jag köpa lite nytt och satsa på det klassiska röda. Jag tänkte om man skulle köpa siden band då antingen i vitt eller rött beroende på vad min inriktning blir och knyta som rosetter på vissa grenar. Jag vill även ha en krans på ytterdörren som ger ett välkomnande intryck när man står ute i kylan. Sen skulle jag så gärna vilja hitta en julstrumpa till Jamie med hans namn på. Åh det kliar i fingrarna redan, jag fullkomligt älskar julen. Tänk vad vore vi utan den? Vi bor i det norra där det är kallt och ruggigt, vi bor där det känns som natten lägger sig över oss innan klockan knappt slagit fem. Vi behöver julen för att ha en orsak att ta oss utanför dörren, en orsak att umgås, för när hösten har landat drar vi oss hemåt och stannar där tills någon behöver oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: