Malin Lidgren

Oktobermånad

Kategori: Allmänt

Ingen har väl missat att hösten är här? Enligt mig kom den redan den där kyliga dagen i augusti som jag tycks minnas så väl. Ljungen är placerad i kruka och löven täcker gräset. Grannarna är hurtiga och har inte ett löv på sin tomt. Vi ligger självklart efter som vi alltid gör med gärsklippningen eller plocket av ogräs. Efter att jag sett grannarna påtat i sina trädgårdar hela dagarna och gjort dem klanderfria gör att våran så tydligt sticker ut som den stackars bortglömda. Det som händer är, när från ingenstans det kommer en ynka vindputs som blåser över våra löv till duktiga Lotta. Sen har vi Camilla som rensat ogräs hela dagen som jag sedan stöter på och hon förklarar för mig att de där lila små blommorna jag så gärna kallar det egentligen är ogräs. Jag förstår hinten att om inte jag tar bort dem så kommer de spridas snabbare än löss på skolan över på hennes tomt. Mitt nyårslöfte bör bli; Att jag skall vara en bättre granne

Kommentarer


Kommentera inlägget här: