Malin Lidgren

Jag vill ha riktig vår redan idag

Kategori: 2013

Jag har ofta en längtan efter blommor och växter i det flesta slag. Jag önskar så att mina fingrar bar på den sköna gröna talangen. Det här började först efter att jag flyttat hemifrån inser jag nu när jag sitter här och tänker. Men hur som helst så slutar ofta det hela med blommande växter som snart slutar blomma och gröna blad som ligger fler på backen än fast på stjälken. Nu för tiden när jag köper blommor försöker jag ta mig till de små infobladen som ofta sitter fast på hyllan där de säljs. Ofta står det om hur mycket solljus de ska ha, hur mycket vatten de kräver och ibland livstid. Men jag har kommit till insikt med en sak. Boven till mina döda växter beror nog på att under alla mina fönsterbläck där mina blommor står finns ett brinnande element. Visa blommor kanske inte tål den undervärme som ges? Kan jag ha en poäng? Min bättre vän Jossan har börjat odla inne som sedan ska planteras ut. Tipset enligt nyhetsmorgon var att många väljer att plantera på diskbänken men det man ska tänka på är att de kräver mycket ljus och därför bör man placera en lågenergilampa över som ger det mer nyttiga ljuset som inte en vanlig halogen kan ge. Spännande och jag ser fram emot att rycka en morot och mumsa på. Det tar mig tillbaka till min barndom i norrland.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: