Malin Lidgren

Stämmningsfullt

Kategori: 2013

Inte en dag går utan att jag drömmer om nya uteplatsen. Tyvärr har vi fått tråkiga nyhter om hur vi vill ha det så nu får vi försöka planera ut något nytt. Här är i alla fall lite inspo om hur det skulle kunna se ut.
 
 
 
 
Kuddar i mängder! Gärna med färg och mönster och lite blåa inslag. Filtar och plädar kan vara lite mer neutrala om kuddarna får stå för det mer levande. Krukor ska också finnas med härligt gröna växter i och även färgstarka att bryta av med. Krukorna kan gå både i vitt och svart, det spelar inte så stor roll, vilket som funkar. De krukor vi redan har är gjorda i zink. Det finns billiga pallar man kan ställa en kruka på för att få till det med lite olika nivåer. Det känns viktigt för mig, jag vill ju uppnå känslan av en alldeles egen liten oas. Solcellsslinga är också en sådan där sak som sätter stämmningen och oerhört viktig. Allt detta är fortfarande en dröm och allt jag kan göra är att hoppas att det går vägen. 
 
 
 
Det här är en bild jag känner att jag vill efterlikna. Det är från när vi gjorde Nickans ballkong. Vi har samma matta fast i grått att anväda oss av. Det här är verkligen ett sätt att förlänga hemmet på. Känslan av inomhus ute. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: