Malin Lidgren

Tagga, tagga!

Kategori: 2013

Oj så spännande, imorgon kan vara första dagen på mitt nya liv. Nytt arbete och nya möjligheter. Kommer jag trivas? Kommer dagen gå fort? Kommer jag ha svårt för att minnas barnens namn? Kan jag tillrättavisa ett barn från ålder 1-5? De lär ju hanteras på olika vis beroende på ålder. Jag lär inte behöva fundera länge innan jag får svar på mina frågor. Aja imorgon tar jag min cykel ner och snart ska jag packa min väska. Jag måste tänka igenom mitt klädval, de ska vara lätt att röra sig, kunna räcka att bära under en jacka, rediga skor ska jag också ha. Förväntningarna på maten i förskolan har jag inga höga tankar om, jag har alltid haft svårt för skolmat så reserver är nerstoppade. Ja juste, idag blev jag extra peppad då jag mötte min gamla fröken Yvonne, hon försäkrade sig om att jobba med barn är det bästa yrke man kan ha. Jag förundras hur mycket hon minns om mig om mina vänner jag hade. Tänk det var 16 år sedan jag var under hennes ansvar. Hon sa att jag hade fått en vacker son. Jag påpekade att hans ljusa sidor antagligen kommer från John men då rättade hon mig och sa; Men Malin du var ju väldigt ljus som barn. Hur kan hon minnas så väl? Våra namn, vilka som var vänner och hur vi såg ut osv. Imponerande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: