Malin Lidgren

Att lösa ett bråk

Kategori: 2013

När mina allra största tårar, starkaste känslor och mest smärtsamma ögonblick inträffar under en osämja mellan oss. Då vet han när det är dags att svälja stoltheten, lyssna och ta in det jag säger. Jag vet inte hur rätt det låter i era öron, men det bryr jag mig inte ett smack om. Han är den som kämpat med sina "mörka sidor" (väldigt dramatiskt sagt), redan från dag ett då jag och han blev vi. Hans mognad och tillit till mig har fått oss att växa och klarat av den stora prövningen som ligger i att bilda familj. Utan hans engagemang och vilja hade vi inte klarat det första året. Jag hade en förmåga att släppa och ge upp. Jag satte mig själv på en hög häst där Jesper satt mig många år tidigare. Där kunde jag vara oberörd, i alla fall låssades jag att jag var det. Smärta och sårbarhet var en sak jag knappt vågade visa. Idag när jag ser på oss som par. Visar verkligen John att han förtjänar mig och jag får kämpa för att visa att jag faktiskt förtjänar honom. Och ingen kunde vara stoltare än jag över min blivandes resa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: