Malin Lidgren

spännande fakta

Kategori: 2013

 
 
När Sanna, Rikard, Bella och jag var på naturhistoriska hade de gjort några avbildningar av hur stor en bebis är i magen.
Storleken mellan månaderna var så tydlig och det var roligt att se eftersom jag då visste att lilla kusin håller på att bli till. Och hur roligt är det inte för de blivande föräldrarna att se?
 
Jag la tummen som objekt att jämföra med så man fick en bild av hur stor barnert är. 
Vid tre månader var barnet ungefär lika stor som tummen.
 
 
Håll fram er egen tummen framför er och jämför den med er knytnäve så ser man att det skiljer ganska mycket.
Vid fyra månader var den nästan lika stor som min knytna hand.
 
Jag skulle nu säga att vid fem månader att barnet är lika stort som två knytna händer utmed varandra.
 
 
 
Vid sju månader är den en jätte bebis och jag kan inte fatta att det är två månader kvar!!
Antagligen överlever nog ett barn som kommer ut vid den här tiden för det mesta som sker under den sista tiden är nog mer att den lägger på sig vikt, blir längre och gör sig redo för att möta omvälden.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: