Malin Lidgren

Vuxen

Kategori: 2013

Jag känner mig ganska vuxen, jag lever ett sådant liv. Barn, fästman, "villa" och arbetar. Mina vardagssysslor ser nog precis ut som min mammas gjorde när jag var liten. Dit jag ville komma var att jag mognat mycket och förändrat både mig och mina vanor sedan jag var tjugoett och blev gravid. Men något som består är mina udda matvanor. Självklart har jag utvecklats där med speciellt efter graviditeten. Saker och ting smakar inte som förut, både på gott och ont, men jag har lång väg kvar. Just på det här området känner jag mig inte vuxen. Skaldjur, fisk, kaffe, nyttiga frukostar, ägg, ost, kalla matbufféer, såser, dressingar, röror, sharkerier, viner ja allt sådant där "vuxet" kan jag inte få ner. Jag hade så gärna velat ha mer variation i det jag stoppar i mig och speciellt vid sociala sammanhang. Tänk att kunna tacka ja till en kaffe eller äta maten istället för att sitta och "picka och plocka bort". Jag har och kommer aldrig tvinga i mig saker som vänner och bekanta gjort men jag hoppas att min nyfikenhet kring mat kommer driva mig framåt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: