Malin Lidgren

Jag är redo för nya utmaningar

Kategori: 2013

Jag är i behov av ett nytt jobb. I flera månader har jag burit på stressen kring detta. I augusti när Jamie börjar på dagis hoppas jag så innerligt att jag har skaffat mig ett. Jag vill pröva på något annat än att sälja kläder, jag har mer i mig. Jag har varit på en del intervjuer på olika företag där jag ansökt som receptionist. Jag vet inte vad jag faller på? Jag har alltid varit brutalt ärlig ang att jag har barn, inte för att någon frågat rakt ut men när de ställt frågan; Vad sysslar du med på fritiden? Har jag talat om hur det ligger till. Faller jag på att det varit för tuff konkurrens? Eller själva fallet att jag är nybliven mamma? Eller att jag inte har det som krävs helt enkelt? Jag är en glad, ambitiös tjej med enkla drömmar. Jag vill jobba med människor omkring mig. Det sociala betyder mycket för mig och jag vet att jag gör det bra. Det är min absolut starkaste egenskap. Jag kan hantera alla sorters människor och använder mig aldrig av någon form av attityd på mitt arbete. Jag vill sprida glädje och energi på min arbetsplats, allt jag ber om är att någon ger mig chansen att bevisa vad jag går för. Är det någon som har något tips så skriv mer än gärna en rad till mig. Jag är inte kräsen, jag kan tänka mig det mesta, så var inte rädda!

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Du är verkligen en glädjespridare! Du förtjänar alla jobb gumman tyvärr har jag inga tipps förutom posten :/ håller tummarna för dig! <3

    2013-01-16 | 22:25:44
  • Me säger:

    Tack! Haha du och jag är gjorda av lite samma skrot och korn så förstår att vi klickar så bra haha, lika barn leker bäst;D puss på dig!

    2013-01-17 | 19:28:57
  • E säger:

    Fråga alltid när du får ett nej varför du inte fick jobbet. Du har rätt att veta vad anledningen var.
    Många jobb vill att man ska kunna börja jobba direkt eller iaf inom en månad. I augusti får många reda på att de kommit in på den utbildning de sökt och då säger de upp sig från nuvarande tjänst. Då har du kanske större chans. Annars rekomenderar jag dig att söka ett jobb där de inte är super beroende av dig. Du kommer VABa och vara borta mycket trots att din son går på dagis och det vet arbetsgivaren. När du arbetar som receptionist är det oftast bara en som har den tjänsten och när duvor borta finns det ingen som täcker upp för dig. Fungerar säkert med en person utan barn eller med äldre barn som är sjuk/borta 1-2ggr/år men jobbigt om det blir mer än så. Kanske kundtjänst där många arbetar med samma sak är ett alternativ, då är de inte beroende av just dig på samma sätt. Jag har själv sökt jobb och jobbat två gånger som arbetsgivare. Ibland känns det hopplöst men plötsligt dyker ett perfekt jobb upp! Lycka till :)

    2013-01-19 | 08:36:24
  • Me säger:

    Jag är jätte tacksam för de raderna du skrev. Helt rätt ang tjänsten, jag är glad att jag har väldigt många omkring mig som kan hjälpa med vab, en pappa som går i pension nu, en svärmor med flextider, en mamma som har butikstider och en sambo som har varit på samma jobb länge som måste ta mesta delen av våra vab dagar då jag måste vara på jobbet så mycket som möjligt. Jag förstår väl att antagligen kommer jag själv åka på sjukdomar, det är de som svider. En fråga? Måste jag tala om att jag är mamma innan jag får jobbet? Anses det som oärligt om jag inte nämner det? Jag har uppsägningstid på en månad från MQ så det är det enda.

    2013-01-19 | 20:24:55

Kommentera inlägget här: