Malin Lidgren

My lovely child

Kategori: Jamie 9-12 månader

Du och ingen annan än du har någonsin fått mig att känna så här. Mitt liv känns så förbaskat värdefullt och viktigt. Att ha en annan människa beroende av sig och att en annan människa lever på grund av mina val, det är stort. Du har blivit till i mig, du har frodats och du har växt i mig. För att sedan komma hit till vårt hem för att sprida glädje och ge mig perspektiv på vad som är viktigt i livet och hur livet bör levas. Det går egentligen inte att förklara. Jag längtar tills alla mina vänner kommer till den dagen i deras liv då de vill ha barn. Jag vill och önskar alla den lyckan och visdomen. Att alla ska få möjlighet att utvecklas till det jag har, liksom inombords. Jag är så tillfreds med mig själv. Att vara mamma kunde jag aldrig förstå hur det skulle vara. Såg mycket av de negativa men visste liksom att man skulle älska "de där barnet" men kunde aldrig riktigt förstå på vilket sätt. Att ha barn har verkligen blivit ett wake-up call. Hur har jag någonsin kunnat leva utan? De är som när man smakar thai-mat för första gången och tänker; " gu, är det de här jag har missat hela mitt liv?" vad onödigt! Eller som att levt utan en smartphone. Det känns som att alla saker, smaker, intressen alltid varit där. Så självklara. Mitt val har jag alltid trott skulle vara en abort. Min plan sa; när jag är 30+, då är jag redo. Idag är jag glad att jag inte väntade för jag vill bli mamma en dag igen. Du har räddat mig och Du gör mig hel. Jamie jag fullkomligt älskar dig!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: